Masz pytania napisz do nas biuro@szukamdietetyka.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Wyszukiwarka gabinetów

Szukasz dobrego dietetyka w Twojej okolicy? Skorzystaj z naszej wyszukiwarki ofert gabinetów dietetycznych.

Porady ekspertów

dieta, depresja

Co jeść, aby zapobiec depresji

W natłoku dnia codziennego trudno odnaleźć spokój i harmonię. Stres, zmęczenie i niewyspanie potrafią zepsuć nawet całkiem miło zapowiadający się dzień. Stajemy się bardziej drażliwi i podatni na depresję. Ponadto to, co ląduje na naszych talerzach może mieć równie niekorzystny, jak i zbawienny wpływ  na nasz nastrój… Wszystko zależy od tego, co wybieramy. Podpowiemy, jakie produkty łagodzą stres i uspokajają, dzięki zawartości specyficznych związków odżywczych i udowodnimy, że warto umieścić je w codziennym jadłospisie.
1. Kwas foliowy zawarty w warzywach liściastych, w awokado, czy szparagach…
Kwas foliowy w naszym organizmie bierze udział w produkcji związków, które wpływają na nasz nastrój. Mamy tu na myśli np. serotoninę. Wiadomo, że u chorych na depresję występują zaburzenia w poziomie serotoniny, a najpopularniejsze leki antydepresyjne działają właśnie przez wpływ na ten uspokajający neutrotransmiter w mózgu.
2. Witamina C, którą znajdziemy nie tylko w cytrusach, ale też w papryce, czy owocach jagodowych.
To witamina, która nie tylko odpowiada za lepszą odporność i jest silnym antyoksydantem. Może mieć ona również istotny wpływ na profilaktykę wcześniej wspomnianej depresji. Chroni przed stresem oksydacyjnym, który wywiera negatywny wpływ na mózg, powodując uszkodzenia i zaburzenia jego pracy. Niezależnie od tego, kwas askorbinowy jest niezbędny dla pracy mózgu i reguluje jego sprawność.
3. Magnez zawarty w gorzkiej czekoladzie,  nasionach  słonecznika, Chia, sezamu, lnu.
Depresja przyczynia się do zmniejszania zasobów magnezu we krwi, w ciele i szczególnie w mózgu. Tyczy się to przede wszystkim depresji wywołanej stresem lub złym odżywianiem, dlatego należałoby dbać o odpowiednie dostarczenie tego pierwiastka w ciągu dnia. Czekolada gorzka to doskonałe źródło , natomiast trzeba ją rozsądnie dawkować!
4. Probiotyki naturalnie występujące w kiszonkach, dodatkowo wzbogaconych witaminą C.
Probiotyki odpowiadają przede wszystkim za właściwą florę bakteryjną w naszych jelitach. A to w nich wszystkie składniki odżywcze zostają wchłaniane. Zatem im lepszy stan naszych jelit, tym więcej nasz organizm pobiera korzyści z przyjmowanych pokarmów. Im mniej niedoborów witaminowo- mineralnych, tym lepsze nasze zdrowie i samopoczucie.
5. Napar z rumianku , który działa na wiele różnych dolegliwości, jest ziołem, które delikatnie uspokaja i ułatwia zasypianie. Swoje działanie zawdzięcza cennym substancjom, takim jak chociażby olejki eteryczne, flawonoidy, cholina i sole mineralne. Można stosować go zewnętrznie i wewnętrznie.
Stres jest nieodłącznym towarzyszem naszego życia, ale warto wiedzieć, że można mu zapobiegać i łagodzić go dzięki spożywaniu odpowiednich produktów. Nie powinniśmy jednak wybierać drogi „zajadania” nerwów, problemów! Zalecamy unikać produktów, które wywołują stres, a należą do nich wszystkie pokarmy, powodujące gwałtowny skok poziomu cukru  (np. słodycze). W sytuacjach stresowych najważniejsze jest, aby wybierać produkty właściwe dla naszego zdrowia.

data dodania: piątek 27 stycznia 2017

O autorze

Katarzyna Michałowska

Wiedza z zakresu dietetyki, promocji zdrowia, psychodietetyki, pasja kulinarna i potrzeba niesienia pomocy innym bardzo pomagają w pracy z pacjentem, która jest także moją wielką pasją. Lata nauki i praktyki pokazały mi jak ważne jest indywidualne podejście do każdego pacjenta i zgłębienie przyczyn jego problemów, by terapia nie tylko zakończyła się sukcesem, ale by pacjent osiągnął trwały rezultat. Uczestnicząc w licznych szkoleniach oraz konferencjach naukowych cały czas poszerzam swoją wiedzę, co pozwala też spojrzeć na problemy moich pacjentów z innej strony. Jestem autorką wielu prelekcji i wykładów o tematyce zdrowotnej. Współpracując z lokalnymi mediami, przedszkolami, szkołami i ośrodkami pomocy społecznej, chętnie dzielę się swoją wiedzą i wspieram lokalne inicjatywy promujące zdrowy styl życia. Zaufało mi już blisko 1000 pacjentów, co daje mi ogromną satysfakcję i jeszcze większą motywację do dalszej pracy.
Miejsce na Twoją reklamę
Miejsce na Twoją reklamę
Miejsce na Twoją reklamę

SZKOLENIA/KURSY/WARSZTATY

PARTNERZY

FOOD FORUM czasopismo
Kancelaria, Sławomir Szymański, Bydgoszcz
platforma, program dla dietetyka
insulinooporność, dieta, zdrowie, cukrzyca, glukoza, insulina
Za treść artykułów/historii/opini oraz zdjęć administracja nie odpowiada. W przypadku naruszenia prawa, wszelkie zgromadzone dane o osobie łamiącej prawo, zostaną przekazane odpowiednim organom. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje regulaminu. Kopiowanie elementów graficznych oraz rozwiązań technologicznych zastosowanych na niniejszej witrynie surowo wzbronione. Właścicielem portalu jest SZUKAM DIETETYKA
© Copyright 2016 www.szukamdietetyka.pl All Rights Reserved

Projekt i wykonanie: HEDRYCH.pl

stat4u