Masz pytania napisz do nas biuro@szukamdietetyka.pl

reklama, baner

Wyszukiwarka gabinetów

Szukasz dobrego dietetyka w Twojej okolicy? Skorzystaj z naszej wyszukiwarki ofert gabinetów dietetycznych.

Porady ekspertów

chleb dieta odchudzanie

O rany! Chleb na diecie ?!

Pacjent pyta:
Czy na pewno schudnę jedząc „tyle” chleba?

Dietetyk odpowiada:
Wielu Dietetyków i Towarzystwa Dietetyczne potwierdza, że pieczywo jest istotnym produktem w naszej codziennej diecie. Zatem wydaje się, że nie jest najlepszym rozwiązaniem jego eliminacja z naszego menu. Są jednak pewne warunki, o które trzeba zadbać, by pieczywo mogło wspomagać bilansowanie naszej diety czy „ułatwiać” proces redukcji masy ciała.

Rozprawmy się zatem z trzema najczęściej funkcjonującymi mitami na jego temat.

Pierwszy „zarzut” dotyczy jego kaloryczności. Oczywiście, że ją ma! Jak każdy inny produkt spożywczy (z wyjątkiem neutralnej wody), który ma za zadanie dostarczyć niezbędną ilość energii do naszego organizmu. Niezbędną czyli taką, którą organizm ma na bieżąco wykorzystywać. Nie da się na dobrą sprawę funkcjonować właściwie nie mając do tego niezbędnej energii. To tak, jakbyśmy chcieli jeździć naszym fantastycznym i wyjątkowym autem nie wlewając do baku paliwa….

Drugi „zarzut” – to przecież są węglowodany! Oczywiście, że są:) To właśnie węglowodany mają za zadanie dostarczać ponad 50% (dokładną ilość dostosowuje się do każdego organizmu z osobna) energii do naszego organizmu. Istotne jest natomiast to, by zwrócić uwagę na jakość tychże makroskładników.

Trzeci „zarzut” – przecież pieczywo zawiera gluten! To też prawda:) Zawiera, co nie oznacza, że przez to jest dla nas wszystkich szkodliwe. Nie podlega w ogóle dyskusji, że osoby chore na celiakię muszą wyeliminować tradycyjne pieczywo z diety od razu (podobnie jak inne produkty glutenowe). Być może pewna część osób boryka się także z pewnym dyskomfortem wynikającym z ograniczonej tolerancji glutenu. W takiej sytuacji bardzo ważne jest, by, zanim podejmie się decyzję o wykluczeniu pieczywa tradycyjnego (czyli tego z glutenem;) ), wykonać specjalistyczną diagnostykę w celu potwierdzenia podejrzeń. Bez tego bowiem nigdy nie wiemy na pewno, czy nasze dolegliwości wynikają z faktu spożywania glutenu czy są reakcją organizmu na zupełnie inne czynniki.

Zatem – jeśli nie mamy wyraźnych przeciwskazań do spożywania pieczywa, zadbajmy o jego jak najlepszą jakość. Dzięki temu możemy wzbogacić naszą dietę w wartościowe makroskładniki nie obciążając własnego organizmu.
…a zbędne kilogramy też będą ubywały:)

Pamiętaj jednak, że wybór należy do Ciebie:)

data dodania: wtorek 4 kwietnia 2017

Miejsce na Twoją reklamę
Miejsce na Twoją reklamę
Miejsce na Twoją reklamę

SZKOLENIA/KURSY/WARSZTATY

PARTNERZY

FOOD FORUM czasopismo
Kancelaria, Sławomir Szymański, Bydgoszcz
platforma, program dla dietetyka
insulinooporność, dieta, zdrowie, cukrzyca, glukoza, insulina
Za treść artykułów/historii/opini oraz zdjęć administracja nie odpowiada. W przypadku naruszenia prawa, wszelkie zgromadzone dane o osobie łamiącej prawo, zostaną przekazane odpowiednim organom. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje regulaminu. Kopiowanie elementów graficznych oraz rozwiązań technologicznych zastosowanych na niniejszej witrynie surowo wzbronione. Właścicielem portalu jest SZUKAM DIETETYKA
© Copyright 2016 www.szukamdietetyka.pl All Rights Reserved

Projekt i wykonanie: HEDRYCH.pl

stat4u